5 Kasım 2018 Pazartesi

İslam'da zina, evli kadınla yapılan ilişkidir

İslam'da cinsel suçların/günahların birçok çeşidi vardır. Genel olarak bunların hepsine zina denilmesi son derece yanlıştır. Çünkü her tanımın hukuki bir karşılığı vardır. İslam'da zina için 100 değnek had cezası vardır. (Nur 2)

Öyleyse zina nedir?
Ne değildir?

Meseleye Kuran'da ve Sünnet'te geçen ayet ve hadislerdeki kavramsal çerçeve bağlamında yaklaşmamız gerekiyor. Eğer bu tanımı doğru yapmaz isek o zaman zina diye tanımlanan her eyleme had uygulanması gerekecek. Bu durumda ya cezalandırılmaması gerekenler haksız yere cezalandırılmış olacak yada zina cezası sulandırılmış ve hükmen imkansız hale getirilmiş olacak.

Öncelikle zina "evlenilmesi yasak olan" kadınlar ile yapılan cinsel ilişkidir. Buna aile içi sapkınlıklar ve evli kadın ile olanı dahildir. Bunun dışında kalanlara zina değil, SİFAH (سفاح) yada FUHUŞ (فحشاء) denir. Nikahsız ilişkilerin tümüne zina demek mümkün değildir. İslami de değildir.

Şimdi bu hükmü nasıl bulduğumuzu inceleyelim: Nur süresi 4 ayetinde "evli kadınlara zina ithamında bulunanlar ..." demektedir. Burada da görüldüğü gibi zina iddiası/isnadı evli kadınlar üzerinden yapılmaktadır. Zina yaptıkları sabit olunca da hem erkeğe hem de kadına eşit olarak 100'er değner vurulur.

Kadın erkek ilişkilerindeki günahlar

Kadın erkek ilişkilerinde üç tür günah vardır:

1) Asla ait olan günahlar. Bu zinadır. Erkeğe haram olan kadınların tümü bu sınıfa girer. Bunlarla nikah kıyılamaz. Bu yüzden bunlar ile cinsel ilişki asıldan yasaktır. (Nisa 23-24)te anılan kadınlar buna girer. Birinci derece yakın akraba, iki kız kardeşin aynı anda bulundurulması ve evli bir kadın yasaktır.

2) Usule ait olan günahlardır. Bu kadınların tümü bir erkeğe helaldir. Nisa 24. ayetin devamında "ve uhille lekum ma verae zalikum" diyor. "Bunların dışındakilerin tümü size helaldir" diyor. Birinci sınıftakiler mutlak olarak haramdı ikinci sınıftakiler helaldir. Ama helaldir ifadesinden sonra şartlara bağlıyor. Muhsinine (evlilik) gayre musfihin (evlilik dışı) olmasın. Yani size helal olan bu kadınlarla ilişkinizi Evli olarak yapın evlilik dışı yapmayın demektedir. Demek ki bu kesime yani evlilik/nikah dışı yapılana zina değil SİFAH demektedir.

Hadiste de bu şekilde geçmektedir. Abdurrezzak'ın el-Musannaf'ında geçen ve İbni Abbas'tan rivayet edilen bir hadiste önce ilişkiye giren sonra evlenenler hakkında Peygamber'in şöyle dediği rivayet edilmiş: "Evveluhu sifahun ve ahiruhu nikahun." (Onun başı sifah sonu ise nikahtır.)

Bir de bu gruba giren fuhuş vardır. Fuhuş genel kadınların para karşılığı bir çok kişi ile ilişkiye girmesidir. Buna ayette BİĞA da denmiştir. (Cariye olan) kızlarınızı para karşılığı biğa'ya zorlamayınız.

Fuhuşun bir başka tanımı da ilişki öncesi yakınlaşmadır. Evli bir kadın bir adamla henüz ilişkiye girmemişken yakalandığında buna zina değil fahşa denir. Kadınların dövülmesi ile ilgili ayette kastedilen de budur. Yani kadınları uygunsuz bir durumda yakalamaktır.

3) İçinde cinsel ilişkinin olmadığı diğer yasaklar. Kadınların süs yerlerini bedenlerini açması yasaktır. (Örtü ayetleri) Yine kadınlara gözlerini dikerek bakmak yasaktır/günahtır. Ancak zina sifah yada fuhuş gibi bir yasak değildir. Bu tür günahları zina kategorisinde değerlendirmek daha çok tasavvufçuların başvurduğu bir yöntem.

Keza İncilde İsa “Bir kadına şehvet ile bakan her adam, yüreğinde o kadın ile zina etmiş olur.” (Matta 5:28) Bir kadına şehvetle bakmak günahtır ama zina, sifah veya fuhuş değildir.

Paylaş:

7 yorum:

  1. Öğrenirken;Öğretmeye kalkmak hazmedilmemiş bilginin dil ile istifra edilmesi olur ki bu kusmuk kadar tiksindiricidir.Dışkı ve idrarın yapmadığı şeyi kusmuk yapar Teşbihimi inşallah doğru şekilde anlayın.Zira kusmuk mide bulandırmakta çok mahirdir.Bilginin muhatabı akıl olduğuna göre Akıl bulandırmaktan öteye geçmez hazmedilmemiş bilgiler.Eğitimli değilim akademik lisanı da bilmem.Olması muhtemel hatalarımı hoş görün.
    Yazınızda ilim var irfan yok ve Hakikatler vare gerçeklerin gölgesinde kirlenmiş.
    Kendisine nikahı haram olanlar la kurulan ilişki Fuuhşiyat yani haddi aşma ve sapıklıktır zina bu ilişki yanında oldukça basit kalır.
    """evli kadınlara zina ithamında bulunanlar ...""" Dan murat Sorumluluğun daha fazla olması hasebiyledir.Bekarları istisna etmez bu ayet. Ve Yazınızın geneline Son mısralarınız Bu yazıyı Kale almayın demiş zaten. Hükmü Allah tarafından lağv edilen bir kitapdan alıntı ile mühürlediğiniz yazınızın duruşundaki garipliği hissetmeniz temennisi ile.

    YanıtlaSil
  2. adnan bey, istifra, kusma tiksindirici dışkı ıdrar vs. kelimeleri size yakıştıramadım.

    kaynak olarak gösterilen "evli kadınlara zina ithamında bulunanlar" ifadesi evli olmayan kadınları istisna eder. burada kastedilen hükümde istisna eder. yoksa haşa Allah boş laf kullanacak değildir. burada had gerektiren el-zani vel-zaniye'den bahsediyoruz. bunun çerçevesi evli kadınlardır. bekarlara had uygulanmaz.

    zina fuhşiyattan basit kalır demişsiniz. ama literatüre vakıf değilsiniz. zina en ağır suçtur. çünkü kötü/çirkin söz bile fuhşiyat sınıfına girer. halbuki zina küfre yakın ve çok şiddetli bir suçtur. haddedilmesinin yanısıra zani/zaniye mümin/mümine ile değil, kendisi gibi zani/zaniye veya müşrik/müşrike ile evlensin ayeti bunu gösterir. zinakar kişilere müminler haram kılınmıştır.

    incilden alıntı yapmamın sebebi de şeriattaki zina tanımının nasıl değiştirildiğine örnek vermek içindi. günümüzde el zinası, göz zinası, bekar zinası gibi zinayı çeşitlendirenlerin aslında zinayı basitleştirdiği, hafiflettiği ve incilde yapılandan farkı olmadığını göstermek içindi.

    YanıtlaSil
  3. Derdimin Cedel olmadığını bile anlatamamış yazdıklarım.Zina her ne suretle olursa olsun Nikahsız yada Biteceği tarihin belirlendiği evliliklerin tümüdür. Verdiğim örnekle bir sıkıntıum yok.Ensest diye bilinen ilişkiyi zinadan daha eşet görende İslamdır.Zina En basit şekliyle İki şahsın kendi rızası ile Allahı şahit kılmaksızın birleşmesidir.Yaklaşmayınız emrinde de bu hüküm caridir.Evet Nikah sünnetdir Fakat İbadetlerin nafile olanına bile Niyet edip başladıktan sonra onu nihayete erdirmek farz olur.Nikah gibi kazası mümkün olmayan şakası dahi hakikat kabul edilen Nikaha sığlık getirmek aklın nefse yenilgisinden ibaretdir.Emrin mütalası olmaz.
    Boşanma ayetlerini okuyun Nikah ayetlerini değil.

    YanıtlaSil
  4. ensest ilişki de zinadır, daha dehşet filan değildir. bir kere ensest yabancı bir kavramdır. islamda zina'dan başka bir tanım yoktur.

    nitekim İbni Mesud'tan rivayet edilen hadiste Peygamber efendimiz: “Faiz yetmiş üç çeşittir. En hafifi kişinin annesiyle zina yapması gibidir...” (Hakim, Müstedrek, 2/43).

    Benim de cedel yapmaya hiç niyetim yok. İlmi tartışma olursa eyvallah.

    YanıtlaSil
  5. kardeş can.Farkındayım.Bu sebeple""Ensest diye bilinen""Yazdım.Bankaların gölgesinde dahi dinlenmem bu hadisten dolayı. Mevlam ilminizi artırsın.Ve Hayırlı sabahlar.

    YanıtlaSil
  6. geleneksel islam anlayış malasef zinayı çok feci sulandırmıştır. şimdi bizim ülkemizde ve bir çok islam ülkesinde şu tip insanlar vardır. cumaya gidicem deyip perşembe gecesi içki içmeyen ramazan diye içkiyi bırakıp pavyona gitmeyen ve oruç tutan... şimdi böyle bir insana zina da evlilik şartı yok derseniz abi farketmiyormuş der evli kadını baştan çıkarmaya çalşır.... fark etmeli kuran eşlerinize dilediğiniz gibi yanışın der zina edin demez... yine ramazanda geceleri eşinizle birlikte olun der zina yapın demez zina sanıldığı gibi sex eylemi değil belli şartları olan bir şey olmalı zira kuran açıklamalı olduğunu beyan etti... kurandaki zina hikayesinde yusuf kıssında züleyha evlidir... bunları düşünmek lazım

    YanıtlaSil

Grafikerler Yazılımcılar

 
Grafikerler ve Yazılımcılar
Kapalı grup · 14 üye
Gruba Katıl
Grafikerlerin ve yazılımcıların paylaşım yapacakları seviyeli bir gruptur.
 

E-posta Aboneliği

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *